vrijdag 29 juli 2011

Welkom op mijn reisblog, halte: Kroatië!
Mijn lichaam recupereert vlot, gelukkig want het is al druk geweest. De eerste dag ging moeilijk, afkicken. Ik vond mijn draai helemaal niet, en vroeg me af of het wel verantwoord was om te reizen "in mijn toestand."

Dag twee in Zagreb zorgde voor de ommekeer. Doordat ik zoveel mooie dingen zag, had ik geen tijd om te piekeren.Na Zagreb, Karlovac, Grabovac en de wonderlijk mooie Plitvice Meren, het spookstadje Bunic, Pag, Mandre, Razanac, Nin, Zadar, Skradin, Krka-meren, Sibenik, Trogir, Split, het eiland Peljesac, Ston en Mali Ston belandde ik gisteren eindelijk in Dubrovnik. Ik heb fenomenale dingen gezien, langs wegen gereden met magische uitzichten, en dit in plensende regen maar ook in verschroeiende zon. Uiteindelijk zit het city-hoppen erop.
Nu de 4 dagen platte rust op het rustige eiland Sipan aangebroken zijn, begint de onrust wat op te borrelen. In Skradin heb ik me alvast twee slaapmutsen gekocht voor de koude nachten. Dat en een emotioneel moment in Split waren tot gisteren de enige "realistische" momenten. Gisteren kreeg ik het moeilijk, precies 14 dagen geleden werd ik geopereerd maar ik durfde pas gisteren voor het eerst naar het litteken kijken. Ik heb zwaar moeten slikken, mooi gedaan maar voor mij is het nog een litteken frontaal op mijn lijf. Ik heb me dan maar getroost met drie ijsjes.
Ik probeer nog even het hoofd leeg te maken in het poepchique hotel waar ik nu verblijf. Ik maak me klaar voor de volgende reis en geniet van minstens 2 ijsjes per dag. Binnen exact 14 dagen zal ik te ziek zijn om er te eten, dus likken maar.
Volgende halte van mijn reis, 4 augustus, definitieve uitslag van de tumor bij de oncoloog: Wat kijken we ernaar uit... Maar nu eerst nog even genieten! Kus.

1 opmerking: